کد خبر: 186137116
تاریخ انتشار: شنبه 09 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » ابنا » انحراف در نصوص دینی از منابع جنایت تروریست‎ها است
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از ابنا:

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ عبدالقادر الآلوسی رئیس شورای علمای پیوند محمدی (ص) (الرابط المحمدی) از نهادهای برجسته دینی اهل سنت عراق در کنفرانس «فتوای دفاع مقدس» گفت: عراق سرزمین تحولات و رویدادهای تاریخی است چرا که این کشور سازنده تمدن ها و فرهنگ ها به شمار می آید و بر این اساس شایستگی دارد که چنین تاریخ و جایگاهی داشته باشد.

وی افزود: جنایت اسپایکر (قتل عام بیش از 2 هزار جوان عراقی در پایگاه آموزشی اسپایکر متعلق به نیروی هوایی) از دلایلی افزایش انگیزه و توان اصلی پس از صدور فتوای جهاد کفایی و لبیک ملت به این فتوا جهت نبرد با گروه جنایتکاری به شمار می آمد و از رسیدن داعش به بغداد جلوگیری کرد.

این روحانی اهل تسنن تصریح کرد: حکمت حضور داعش در عراق این بود که عراق به جایگاه واقعی خود میان ملت ها بازگردد. شهدا پروژه عراق هستند و نباید آنها را یک حادثه معمولی برشمرد.

وی اظهار داشت: در این مکان مقدس این سوال ها را می پرسم که آیا از برنامه پس از پیروزی که خداوند به ما هدیه داد، آگاه هستیم؟ آیا در راستای تثبیت این پیروزی برای عراقی ها گام برمی داریم؟ آیا به خون شهدا و مجروحان وفادار هستیم؟

عبدالقادر الآلوسی ادامه داد: گرچه برخی در این راستا تلاش می کنند اما سنگ اندازی های فراوانی وجود دارد. باید به این نکته توجه داشت که داعش تنها یک ابزار قتل به شمار آمده و در پشت پرده کسانی هستند که این ابزار را به تحرک درمی آورند.

وی با تأکید بر اینکه باید با محرکان این ابزار به شدت برخورد کرد، گفت: منبع این قتل ها را اندیشه گمراه، انحراف در نصوص دینی و مخدوش کردن دین تشکیل می دهند و نباید گمان کرد که این منبع فقط پول و سلاح است.

الآلوسی رئیس شورای علمای پیوند محمدی افزود: همه کسانی که در برابر این گروه ایستاده اند با پول و سلاح به مبارزه با آن برخواسته اند اما برای جلوگیری از تکرار این مساله به فعالیت فکری نیاز است.

وی خاطرنشان ساخت: امروزه شاهد بروز ابزارهای جدیدی در قتل هستیم و شیوه و روش های دیگری را در پیش گرفته اند. ما هنوز به دستگاه قتل و جنایت نرسیده ایم و برای اینکه به قتل ها پایان دهیم باید این دستگاه را از کار بیندازیم.

این روحانی اهل تسنن تأکید کرد که بر اساس وظیفه و وفاداری به خون شهدا باید به دستگاهی که این تفکر را تولید می کند رسیده و ریشه های آن را بکنیم. ما می خواهیم دولت به خون شهدایی که به صورت ناجوانمردانه در اسپایکر به شهادت رسیدند، وفادار باقی بماند.

رئیس شورای علمای پیوند محمدی با اشاره به اینکه وظیفه ما فقط پاسداشت و بزرگداشت برای شهدا نیست، گفت: ما باید به یاری خون شهدا پرداخته و اندیشه تکفیری را نابود کرده و جوانانمان را در دانشگاه ها و مدارس هوشیار سازیم.

این روحانی اهل تسنن بیان داشت که فاجعه اسپایکر، ما را به یاد قتل و جنایت علیه پیکرهای اهل بیت(ع) انداخت زیرا منبع فکری این جنایت یکسان است و باید این اندیشه جنایتکار و انحرافی را از جوانانمان دور کنیم.

رئیس شورای علمای پیوند محمدی ادامه داد: از مصائب بزرگ اینست که فرزند شهیدی وارد اداره ای دولتی شود و قاتل پدرش یا کسی که به جریان فکری قاتل وابسته است را در آن مشاهده کند.

گفتنی است جنایت پادگان اسپایکر یکی از حوادث درد آور خشونت های تروریستی در عراق در آغاز هجوم داعش به اراضی عراق در ژوئن ۲۰۱۴ به شمار می رود که در نتیجه آن، بیش از دو هزار و صد جوان عموما از استان های جنوبی و مرکزی عراق به دست تروریست ها کشته شدند و عراقی‌ها از این جنایت به عنوان جنایت دوران معاصر یاد می‌کنند.

گروه تروریستی داعش بعد از جنایت کشتار جمعی این جوانان عراقی، تصاویر و فیلم‌ها ویدئویی زیادی از این جنایت را بر روی اینترنت قرار داد.

خانواده‌های قربانیان این حادثه بارها در تظاهرات مختلف در بغداد و دیگر شهرهای عراق خواستار اشد مجازات علیه عوامل این فاجعه شده بودند.

اسپایکر، پایگاهی آموزشی متعلق به نیروی هوایی ارتش عراق است که در شمال شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین و در حدود ۱۸۰ کیلومتری شمال بغداد واقع است.

..............

پایان پیام / 326

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین